Skip to main content

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας σε συνεργασία με το Κ.Ε.Σ.Υ. Δυτικής Αττικής, το 1ο και το 2ο Κ.Ε.ΣΥ. Γ’ Αττικής, το 2ο Κ.Ε.Σ.Υ Πειραιά, το 2ο Κ.Ε.Σ.Υ. Ανατολικής Θεσσαλονίκης, το Κ.Ε.Σ.Υ. Λάρισας, το Κ.Ε.Σ.Υ. Λασιθίου πραγματοποίησαν διήμερο διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα:
Κριτικές Προσεγγίσεις της Ψυχολογίας και Σχολική Κοινότητα: Θεωρητικό Υπόβαθρο και πρακτικές εφαρμογές.


Το σεμινάριο παρακολούθησαν περισσότεροι/ες από 300 εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων καθώς και κοινωνικοί επιστήμονες που εργάζονται στο χώρο της εκπαίδευσης. Οι επιμέρους θεματικές του σεμιναρίου αφορούσαν: α) στις κριτικές προσεγγίσεις των κοινωνικών επιστημών για αιτίες, την πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου των εξαρτήσεων και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων στο χώρο του σχολείου και β) στη φιλοσοφία και τις πρακτικές της αυτοδιαχείρισης, της αλληλοβοήθειας και του ενεργού ρόλου του συνόλου της σχολικής κοινότητας στην πρόληψη και αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων.

Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας βασίζει τον τρόπο λειτουργίας του στις σύγχρονες κριτικές προσεγγίσεις της επιστήμης της Ψυχολογίας και άλλων κοινωνικών επιστημών, καθώς και του πεδίου των εξαρτήσεων. Βάσει αυτών των προσεγγίσεων, στο πρόγραμμα δίνεται έμφαση στις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές διαστάσεις των αιτιών του προβλήματος της εξάρτησης και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Ταυτόχρονα, τίθενται στο επίκεντρο των υλοποιούμενων παρεμβάσεων οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους, με κύρια προτάγματα τη χειραφέτησή τους και την ανάκτηση της αξιοπρέπειάς τους. Κεντρικοί άξονες των παρεμβάσεων που πραγματοποιούνται από το πρόγραμμα είναι η έννοια της αυτοβοήθειας / αλληλοβοήθειας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος των άμεσα ενδιαφερόμενων.