Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας δραστηριοποιείται στο πεδίο της πρόληψης των εξαρτήσεων και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων και αναπτύσσει δράσεις σε συνεργασία με σχολεία, φορείς, θεσμούς, συλλογικότητες και ομάδες της τοπικής κοινωνίας.
Ειδικότερα, οι παρεμβάσεις που υλοποιεί στα σχολεία, εμπνέονται από της τρίτης γενιάς παρεμβάσεις πρόληψης. Οι παρεμβάσεις αυτές αναγνωρίζουν ότι κάθε σχολείο έχει διαφορετικές ανάγκες, συνεπώς δεν προτείνουν την εφαρμογή συγκεκριμένων προσχεδιασμένων προγραμμάτων. Αντιθέτως έχουν ως αρχή να βοηθήσουν την σχολική κοινότητα να:
- ανοίξει έναν διάλογο με όλα τα μέρη της – μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικοί
- συζητήσει για τα προβλήματα που υπάρχουν στην σχολική καθημερινότητα
- σχεδιάσει συλλογικά δράσεις για την αντιμετώπισή τους.
Με αυτόν τον τρόπο οι παρεμβάσεις αυτές προσανατολίζονται στην επανασύσταση της σχολικής κοινότητας και στην ανάκτηση της επικοινωνίας και της συλλογικότητας στο σχολείο. Για το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας η δημιουργία κοινότητας μέσα στο σχολείο είναι κομβικής σημασίας, καθώς σύμφωνα με τη φιλοσοφία του, οι εξαρτήσεις και τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα μπορούν να προληφθούν όσο ένα σχολείο λειτουργεί συλλογικά, συνεκτικά, με συμπερίληψη και δημοκρατικές διαδικασίες.
Συγκεκριμένα το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας, έχει πραγματοποιήσει συστηματικά παρεμβάσεις πρόληψης έχοντας σταθερές και χρόνιες συνεργασίες με σχολεία της περιοχής. Πέρα από το χώρο του σχολείου, το Πρόγραμμα έχει υλοποιήσει μακροχρόνιες παρεμβάσεις που αφορούν το σύνολο της τοπικής κοινότητα στοχεύοντας στην άμεση, ενεργή και ουσιαστική εμπλοκή της.