Το πρόγραμμα πραγματοποιεί δράσεις εκπαίδευσης στις κριτικές προσεγγίσεις του πεδίου των εξαρτήσεων, καθώς και στη φιλοσοφία και στις πρακτικές της αυτοβοήθειας/αλληλοβοήθειας στα ζητήματα υγείας. Οι δράσεις εκπαίδευσης απευθύνονται σε φοιτητές, σε κοινωνικούς επιστήμονες, σε επαγγελματίες υγείας, σε άμεσα ενδιαφερόμενους πολίτες και στο γενικό πληθυσμό. Παράλληλα, το πρόγραμμα διενεργεί ή υποστηρίζει έρευνες για τα παραπάνω ζητήματα.
Στις εκπαιδευτικές διαδικασίες δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη σύνδεση του κοινωνικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος με την αιτιοπαθογένεια των σύγχρονων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος των ειδικών προσεγγίζεται μέσα από διαφορετικά παραδείγματα παροχής βοήθειας που βασίζονται στην ενεργό συμμετοχή των ανθρώπων και στην ενίσχυση του ρόλου του ειδικού ως εμψυχωτή σε ομαδικό/κοινοτικό επίπεδο.
Η εκπαιδευτική διαδικασία βασίζεται στην ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευομένων, στη συνεργατική μάθηση, στην αντικατάσταση του παραδοσιακού ρόλου του διδάσκοντα με αυτόν του συμβούλου και στην άμεση σύνδεση της θεωρίας με την πράξη.