Skip to main content

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Λάρισας συμμετείχε και φέτος στην Θεματική Εβδομάδα που υλοποιήθηκε στα Γυμνάσια της χώρας, με δράσεις στο θεματικό άξονα «Πρόληψη του Εθισμού και των Εξαρτήσεων». Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα συνεργάστηκε με το 4ο Γυμνάσιο Λάρισας. Την Τρίτη 08/05/2018 πραγματοποίησε συζήτηση με περίπου 70 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου για το φαινόμενο της εξάρτησης, τις αιτίες του φαινομένου και την πρόληψή του. Την ίδια συζήτηση επανέλαβαν τα στελέχη του προγράμματος και την Τετάρτη 09/05/2018 με περίπου 120 μαθητές της Β’ Γυμνασίου, προσθέτοντας στην κουβέντα και το θέμα της εξάρτησης από το διαδίκτυο, καθώς και τις αρνητικές όψεις της χρήσης του διαδικτύου. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι παραπάνω συζητήσεις πραγματοποιήθηκαν με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών.

Επιπλέον, το πρόγραμμα την Τρίτη 08/05/2018 διοργάνωσε στο σχολείο τετράωρο ανοιχτό εργαστήρι κατασκευής «Παιχνιδιών του Κόσμου». Το εργαστήρι υλοποιείται ήδη από τον Ιανουάριο του 2018 εβδομαδιαίως, με τη συμμετοχή 30 μαθητών. Στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι συνέχισαν την κατασκευή των παιχνιδιών, ενώ συμμαθητές τους, που έδειχναν ενδιαφέρον, μπορούσαν να γνωρίσουν τη διαδικασία κατασκευής και να συμμετέχουν ενεργά.

 

Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας βασίζει τον τρόπο λειτουργίας του στις σύγχρονες κριτικές προσεγγίσεις της επιστήμης της Ψυχολογίας και άλλων κοινωνικών επιστημών, καθώς και του πεδίου των εξαρτήσεων. Βάσει αυτών των προσεγγίσεων, στο πρόγραμμα δίνεται έμφαση στις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές διαστάσεις των αιτιών του προβλήματος της εξάρτησης και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Ταυτόχρονα, τίθενται στο επίκεντρο των υλοποιούμενων παρεμβάσεων οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους, με κύρια προτάγματα τη χειραφέτησή τους και την ανάκτηση της αξιοπρέπειάς τους. Κεντρικοί άξονες των παρεμβάσεων που πραγματοποιούνται από το πρόγραμμα είναι η έννοια της αυτοβοήθειας / αλληλοβοήθειας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος των άμεσα ενδιαφερόμενων.