Skip to main content

Ο Νόαμ Τσόμσκι εξηγεί ποιος είναι ο σκοπός της εκπαίδευσης και θέτει το ερώτημα αν πρέπει το εκπαιδευτικό σύστημα να δίνει τόσο βάρος στις διαδικασίες εξέτασης.

Ο Νόαμ Τσόμσκι είναι ο θεμελιωτής της σύγχρονης γλωσσολογίας και ένας από τους επιστήμονες με τις περισσότερες ετεροαναφορές  στη σύγχρονη ιστορία. Ο Τσόμσκι μεταμόρφωσε τον τομέα της γλωσσολογίας και το έργο του επηρέασε τομείς όπως η γνωστική επιστήμη, η φιλοσοφία, η ψυχολογία, η επιστήμη των υπολογιστών, τα μαθηματικά και η ανθρωπολογία.

Είναι ένας από τους πιο επιδραστικούς δημόσιους διανοούμενους στον κόσμο. Ο Τσόμσκι έχει γράψει περισσότερα από 100 βιβλία για θέματα όπως η γλωσσολογία, ο πόλεμος και η πολιτική. Παραμένει κορυφαίος επικριτής της εξωτερικής πολιτικής των Η.Π.Α., του σύγχρονου καπιταλισμού, του ρόλου του Ισραήλ στην ισραηλινο-παλαιστινιακή σύγκρουση και των Μ.Μ.Ε.

Ο Τσόμσκι είναι ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), όπου δίδασκε από το 1955. Από το 2017 διδάσκει στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα.

Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας βασίζει τον τρόπο λειτουργίας του στις σύγχρονες κριτικές προσεγγίσεις της επιστήμης της Ψυχολογίας και άλλων κοινωνικών επιστημών, καθώς και του πεδίου των εξαρτήσεων. Βάσει αυτών των προσεγγίσεων, στο πρόγραμμα δίνεται έμφαση στις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές διαστάσεις των αιτιών του προβλήματος της εξάρτησης και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Ταυτόχρονα, τίθενται στο επίκεντρο των υλοποιούμενων παρεμβάσεων οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους, με κύρια προτάγματα τη χειραφέτησή τους και την ανάκτηση της αξιοπρέπειάς τους. Κεντρικοί άξονες των παρεμβάσεων που πραγματοποιούνται από το πρόγραμμα είναι η έννοια της αυτοβοήθειας / αλληλοβοήθειας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος των άμεσα ενδιαφερόμενων.