Skip to main content

Ο Henry Giroux μιλάει για τα χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης σήμερα και τη σύνδεσή της με την αναπαραγωγή της ιδεολογίας του πολιτικοοικονομικού status quo. Για το αν υπάρχει ουδετερότητα στην εκπαίδευση και το ρόλο που μπορεί να παίξει στη σφυρυλάτηση της δημοκρατίας στις κοινωνίες.

Ο Giroux είναι Αμερικανός ριζοσπάστης κοινωνικός αναλυτής. Είναι καθηγητής στην έδρα Πολιτιστικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο McMaster του Καναδά και διευθυντής του Κέντρου για τη Δημόσια Έρευνα. Ο Giroux είναι ένας από τους ιδρυτικούς θεωρητικούς της Κριτικής Παιδαγωγικής στις ΗΠΑ. Είναι γνωστός για το πρωτοποριακό έργο του στη δημόσια παιδαγωγική, τις πολιτισμικές μελέτες, τις σπουδές των μέσων ενημέρωσης και την κριτική θεωρία.

‘Eχει δημοσιεύσει περισσότερα από 35 βιβλία και 300 ακαδημαϊκά άρθρα. Το 2002 είχε συμπεριληφθεί ως μία από τις πενήντα κορυφαίες προσωπικότητες με επιρροή στον εκπαιδευτικό λόγο του 20ού αιώνα.

Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας βασίζει τον τρόπο λειτουργίας του στις σύγχρονες κριτικές προσεγγίσεις της επιστήμης της Ψυχολογίας και άλλων κοινωνικών επιστημών, καθώς και του πεδίου των εξαρτήσεων. Βάσει αυτών των προσεγγίσεων, στο πρόγραμμα δίνεται έμφαση στις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές διαστάσεις των αιτιών του προβλήματος της εξάρτησης και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Ταυτόχρονα, τίθενται στο επίκεντρο των υλοποιούμενων παρεμβάσεων οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους, με κύρια προτάγματα τη χειραφέτησή τους και την ανάκτηση της αξιοπρέπειάς τους. Κεντρικοί άξονες των παρεμβάσεων που πραγματοποιούνται από το πρόγραμμα είναι η έννοια της αυτοβοήθειας / αλληλοβοήθειας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος των άμεσα ενδιαφερόμενων.