Skip to main content

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Τριανδρίας πραγματοποίησαν εργαστήριο κατασκευής «Παιχνιδιών του Κόσμου» στον χώρο του σχολείου. Μέσα από μια συλλογική διαδικασία κατασκευής, μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικοί και γονείς του σχολείου δημιούργησαν τη δική τους παιχνιδοθήκη, με παραδοσιακά παιχνίδια από διάφορους πολιτισμούς του κόσμου και κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμα υλικά.

Αρχικά, οι ίδιοι/ες γνώρισαν τα «Παιχνίδια του Κόσμου» μέσα από μια παράσταση στον χώρο του σχολείου τους, όπου είχαν τον χρόνο να παίξουν και να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους. Στη συνέχεια, οι τάξεις Δ’ και Στ’ επέλεξαν μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες τα παιχνίδια που θα ήθελαν να κατασκευάσουν και ακολούθησε μια περίοδος συλλογικής αναζήτησης και συγκέντρωσης των απαραίτητων αντικειμένων.

Το εργαστήριο υλοποιήθηκε μέσα από δύο συναντήσεις συλλογικής δημιουργίας, με τη συνεργασία μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών και γονέων, μετατρέποντας αντικείμενα που έως τότε δεν χρησιμοποιούσαν σε λειτουργικά παιχνίδια. Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της πρόληψης των εξαρτήσεων και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων σε συνεργασία με την σχολική κοινότητα. Στόχο αυτής αποτέλεσε η ενεργοποίηση της σχολικής κοινότητας για την υλοποίηση δράσεων που βασίζονται στις ανάγκες της, συμβάλλοντας στη βελτίωση του σχολικού κλίματος και προάγοντας την ενεργό συμμετοχή, την συμπερίληψη και την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.

Ευχαριστούμε πολύ το 2ο Δημοτικό Σχολείο Τριανδρίας για τη συνεργασία.

Δείτε παρακάτω φωτογραφίες από τη δράση

Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας βασίζει τον τρόπο λειτουργίας του στις σύγχρονες κριτικές προσεγγίσεις της επιστήμης της Ψυχολογίας και άλλων κοινωνικών επιστημών, καθώς και του πεδίου των εξαρτήσεων. Βάσει αυτών των προσεγγίσεων, στο πρόγραμμα δίνεται έμφαση στις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές διαστάσεις των αιτιών του προβλήματος της εξάρτησης και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Ταυτόχρονα, τίθενται στο επίκεντρο των υλοποιούμενων παρεμβάσεων οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους, με κύρια προτάγματα τη χειραφέτησή τους και την ανάκτηση της αξιοπρέπειάς τους. Κεντρικοί άξονες των παρεμβάσεων που πραγματοποιούνται από το πρόγραμμα είναι η έννοια της αυτοβοήθειας / αλληλοβοήθειας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος των άμεσα ενδιαφερόμενων.